Üniversitede İdari Göreviniz Bulunuyorsa
İlk Başvurularda Yapılması Gerekenler:
- REBİS – E-Talep Sistemi sayfasından E-İmza İşlemleri seçilerek açılan form doldurulur.
- Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir.
- Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ıslak imzalı olarak teslim ediniz. İlk başvurularda ıslak imzalı formlar TÜBİTAK’a posta yolu ile gönderilmektedir.
- Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing sayfasında Giriş seçilerek Edevlet bilgileriyle giriş yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
Yenileme Başvurularında Yapılması Gerekenler:
- Sertifika süreniz dolmadan 1 ay önce REBİS – E-Talep Sistemi sayfasından E-İmza İşlemleri seçilerek açılan form doldurulur.
- Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir.
- Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve e-devlet bilgilerinizi girdikten sonra e-imza ile başvurunuzu tamamlayınız.
- Eski sertifikanızın süresi dolduktan sonra yeni sertifika ile PIN alma işlemlerini tamamlayarak sertifikanızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing sayfasında Giriş seçilerek Edevlet bilgileriyle giriş yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
- Kayıp kart, kullanıcı kaynaklı karta oluşan arızalarda yenileme işlemi sertifika iptal edildikten ve ücret üniversitenin hesabına yatırıldıktan sonra yapılmaktadır.
* Elektronik imzasını kaybeden kullanıcılar Kamu SM Çağrı Merkezini (444 5 576) arayarak 1-1 menüsünden sertifikalarını iptal ettirmelidir.
** Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi durumlarda
güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanır.
*** İdari görevi olan personellerin başvuruları kurum tarafından karşılanmaktadır. İdari görevi biten personellerin yenilemeleri kişi tarafından karşılanır.
Üniversitede İdari Göreviniz Bulunmuyorsa
İlk Başvurularda Yapılması Gerekenler:
- TR560001002313465810865016 numaralı hesaba Adı, Soyadı, TCKN ve “E-imza Sertifika Ücreti” notu bilgilerini ekleyerek gerekli tutarı yatırınız (Kamu Sertifikasyon Merkezi (Kamu SM) web sayfasından ücret bilgilerine ulaşabilirsiniz).
- Örneğin, ilk defa e-imza başvurusu yapıyorsanız kaç yıllık almak istediğinize karar verdikten sonra bu tutarın üzerine “mini kart okuyucu” fiyatını eklemelisiniz.
- REBİS – E-Talep Sistemi sayfasından E-İmza İşlemleri seçilerek açılan form doldurulur. İdari göreviniz olmadığı için ödemiş olduğunuz sertifika ücretinin dekontunu dekont yükleme alanından başvuru sayfanıza eklemeniz gerekmektedir.
- Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir.
- Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ıslak imzalı olarak teslim ediniz. İlk başvurularda ıslak imzalı formlar TÜBİTAK’a posta yolu ile gönderilmektedir.
- Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing sayfasında Giriş seçilerek Edevlet bilgileriyle giriş yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
Yenileme Başvurularında Yapılması Gerekenler:
- Sertifika süreniz dolmadan 1 ay önce TR560001002313465810865016 numaralı hesaba Adı, Soyadı, TCKN ve “E-imza Sertifika Ücreti” notu bilgilerini ekleyerek gerekli tutarı yatırınız (Kamu Sertifikasyon Merkezi (Kamu SM) web sayfasından ücret bilgilerine ulaşabilirsiniz).
- Örneğin, ilk defa e-imza başvurusu yapıyorsanız kaç yıllık almak istediğinize karar verdikten sonra bu tutarın üzerine “mini kart okuyucu” fiyatını eklemelisiniz.
- REBİS – E-Talep Sistemi sayfasından E-İmza İşlemleri seçilerek açılan form doldurulur. İdari göreviniz olmadığı için ödemiş olduğunuz sertifika ücretinin dekontunu dekont yükleme alanından başvuru sayfanıza eklemeniz gerekmektedir.
- Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir.
- Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve e-devlet bilgilerinizi girdikten sonra e-imza ile başvurunuzu tamamlayınız.
- Eski sertifikanızın süresi dolduktan sonra yeni sertifika ile PIN alma işlemlerini tamamlayarak sertifikanızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing sayfasında Giriş seçilerek Edevlet bilgileriyle giriş yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
- Kayıp kart, kullanıcı kaynaklı karta oluşan arızalarda yenileme işlemi sertifika iptal edildikten ve ücret üniversitenin hesabına yatırıldıktan sonra yapılmaktadır.
* Elektronik imzasını kaybeden kullanıcılar Kamu SM Çağrı Merkezini (444 5 576) arayarak 1-1 menüsünden sertifikalarını iptal ettirmelidir.
** Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi durumlarda
güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanır.