E-imza Başvurusu

Üniversitede İdari Göreviniz Bulunuyorsa
 
İlk Başvurularda Yapılması Gerekenler:
  1. E-imza Başvuru Formunu doldurunuz ve çalıştığınız birimden üst yazıyla Bilgi İşlem Daire Başkanlığına formu gönderiniz.
  2. Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Parolanızı ve Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir. Başvuru yapıldıktan sonra e-posta gelmediği durumda <https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go> adresinden başvuru formunu e-posta adresinize gönderebilirsiniz.
  3. Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ıslak imzalı olarak teslim ediniz. İlk başvurularda ıslak imzalı formlar TÜBİTAK’a posta yolu ile gönderilmektedir.
  4. Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine <https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go> sayfasında “Şifreli Giriş” yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
Yenileme Başvurularında Yapılması Gerekenler:
  1. Sertifika süreniz dolmadan 1 ay önce E-imza Başvuru Formunu doldurunuz ve çalıştığınız birimden üst yazıyla Bilgi İşlem Daire Başkanlığına formu gönderiniz.
  2. Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Parolanızı ve Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir. Başvuru yapıldıktan sonra e-posta gelmediği durumda <https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go> adresinden başvuru formunu e-posta adresinize gönderebilirsiniz.
  3. Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve e-imza ile başvurunuzu tamamlayınız.
  4. Eski sertifikanızın süresi dolduktan sonra yeni sertifika ile PIN alma işlemlerini tamamlayarak sertifikanızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine <https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go> sayfasında “Şifreli Giriş” yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
  5. Kayıp kart, kullanıcı kaynaklı karta oluşan arızalarda yenileme işlemi sertifika iptal edildikten ve ücret üniversitenin hesabına yatırıldıktan sonra yapılmaktadır.
* Elektronik imzasını kaybeden kullanıcılar Kamu SM Çağrı Merkezini (444 5 576) arayarak 1-1 menüsünden sertifikalarını iptal ettirmelidir.
** Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi durumlarda güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanır.
*** İdari görevi olan personellerin başvuruları kurum tarafından karşılanmaktadır. İdari görevi biten personellerin yenilemeleri kişi tarafından karşılanır.


Üniversitede İdari Göreviniz Bulunmuyorsa

İlk Başvurularda Yapılması Gerekenler:
  1. TR560001002313465810865016 numaralı hesaba Adı, Soyadı, TCKN ve “E-imza Sertifika Ücreti” notu bilgilerini ekleyerek gerekli tutarı yatırınız (Kamu Sertifikasyon Merkezi (Kamu SM) web sayfasından ücret bilgilerine ulaşabilirsiniz).
    • Örneğin, ilk defa e-imza başvurusu yapıyorsanız kaç yıllık almak istediğinize karar verdikten sonra bu tutarın üzerine “mini kart okuyucu” fiyatını eklemelisiniz.
  2. E-imza Başvuru Formunu doldurunuz ve yatırılan ücretin dekontuyla beraber çalıştığınız birimden üst yazıyla Bilgi İşlem Daire Başkanlığına form ve dekontunuzu gönderiniz.
  3. Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Parolanızı ve Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir. Başvuru yapıldıktan sonra e-posta gelmediği durumda <https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go> adresinden başvuru formunu e-posta adresinize gönderebilirsiniz.
  4. Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ıslak imzalı olarak teslim ediniz. İlk başvurularda ıslak imzalı formlar TÜBİTAK’a posta yolu ile gönderilmektedir.
  5. Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine <https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go> sayfasında “Şifreli Giriş” yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
Yenileme Başvurularında Yapılması Gerekenler:
  1. Sertifika süreniz dolmadan 1 ay önce TR560001002313465810865016 numaralı hesaba Adı, Soyadı, TCKN ve “E-imza Sertifika Ücreti” notu bilgilerini ekleyerek gerekli tutarı yatırınız (Kamu Sertifikasyon Merkezi (Kamu SM) web sayfasından ücret bilgilerine ulaşabilirsiniz).
    • Örneğin, ilk defa e-imza başvurusu yapıyorsanız kaç yıllık almak istediğinize karar verdikten sonra bu tutarın üzerine “mini kart okuyucu” fiyatını eklemelisiniz.
  2. E-imza Başvuru Formunu doldurunuz ve yatırılan ücretin dekontuyla beraber çalıştığınız birimden üst yazıyla Bilgi İşlem Daire Başkanlığına form ve dekontunuzu  gönderiniz.
  3. Kamu SM’ye başvurunuz kurum tarafından yapılmaktadır. Başvurunuz yapıldıktan sonra belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize Başvuru Formu Erişim Parolanızı ve Başvuru Formu Erişim Adresinizi içeren bir e-posta gelecektir. Başvuru yapıldıktan sonra e-posta gelmediği durumda <https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go> adresinden başvuru formunu e-posta adresinize gönderebilirsiniz.
  4. Kurum e-posta adresinize <bilgilendirme@kamusm.gov.tr> adresinden gelen bilgilendirme e-postası yoluyla formu doldurunuz ve e-imza ile başvurunuzu tamamlayınız..
  5. Eski sertifikanızın süresi dolduktan sonra yeni sertifika ile PIN alma işlemlerini tamamlayarak sertifikanızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Nitelikli elektronik sertifikanız ulaştıktan sonra yeni PIN bilgisine <https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go> sayfasında “Şifreli Giriş” yaparak “PIN / PUK Bilgisi” alanından ulaşabilirsiniz.
  6. Kayıp kart, kullanıcı kaynaklı karta oluşan arızalarda yenileme işlemi sertifika iptal edildikten ve ücret üniversitenin hesabına yatırıldıktan sonra yapılmaktadır.
* Elektronik imzasını kaybeden kullanıcılar Kamu SM Çağrı Merkezini (444 5 576) arayarak 1-1 menüsünden sertifikalarını iptal ettirmelidir.
** Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi durumlarda güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanır.